12 mars 2011

En sjukpensionärs tankar om Reinfeldts komplett tokiga migrationspolitik

Jag fick ett brev: Jag vill passa på att kommentera migrationsuppgörelsen mellan Alliansen och MP, eller "politik till vilket pris?" Nog för att jag har uppfattat Reinfeldt som lite tokig vissa gånger, men att han var så här komplett tokig, som nu senast, trodde jag inte. Uppgörelsen banar först och främst vägen för en fri invandring. Som "lök på laxen" ska dessutom de människor som tar sig in i landet få alla de förmåner som en svensk medborgare har. Vad är då vårt medborgarskap värt? Nästa fråga måste väl gälla vården som idag brottas med kostnadsbesparingar.

En annan viktig fråga gäller skolan. Den är inte ens reglerad för att kunna generera en effektiv utbildning. Den kommunala skolan klarar, många gånger, inte att svara upp mot nuvarande mål, utbildningsbehovet. Hur ska i så fall en anhopning av hitkommande människor kunna förbättra den situationen? Vad gäller vården så kan ju alla världens protesbehövande individer komma till Sverige. Här finns den ortopediska kompetensen och riksdagen har bestämt att alla, även illegalt uppehållande, människor ska ha rätt till den hjälpen. Att pensionen kommer att delas med fler och fortsätta att minska är enkel matematik. Det är i alla fall min tolkning. Vem ska betala? Nu i efterskott kan i varje fall KD, FP och MP ta fram "skumpan" och fira det som i mitt tycke är en "pyrrhusseger". JAG SKÄMS FÖR ATT VARA SVENSK!!! ”Med vänlig hälsning"

Inga kommentarer: